گلخانه تونلی گاتیک

گلخانه تونلی

گلخانه تونلی گاتیک

اقتصاد و سودآوری

گلخانه تونلی ساختار آسان، مقاوم و مستحکم دارد که نیازهای اولیه را با هزینه کم برآورده می کند و به طور عمده برای محصولات کم ارتفاع، انبار و دام استفاده می شود.

گلخانه های تونلی گاتیک مزرعه بکر را می‌توان با درچه رول آپ جلویی و تهویه‌های جانبی به اندازه تهویه‌های سقفی ارائه کرد. هر دو تهویه می توانند خودکار باشند.

کلیه گلخانه های تونلی، از انواع گلخانه های پرکاربرد در ایران است که برای کشت برخی از محصولات بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. دقت داشته باشید که گفتیم برخی از محصولات، به عنوان مثال برای صیفی جات به هیچ عنوان توصیه نمی‌شوند و برای گیاهانی مثل آلوئه ورا و آناناس و گل و گیاهان فصلی و گیاهان دارویی و از این قبیل که ارتفاع کوتاهی دارند بسیار مناسب هستند.

 

گلخانه از نوع گاتیک چیست؟

گلخانه گاتیک در طراحی طاق ها نوک تیز هستند، آنها می توانند حجم بیشتری از هوا را در خود جای دهند و روشنایی داخلی بهتری را فراهم کنند. گلخانه های تونلی گاتیک مزرعه بکر بازدهی آب و هوای داخلی را به حداکثر می رساند.

گلخانه تونلی گلخانه از نوع تونلی چیست؟

هدف گلخانه های تونلی محافظت از محصولات کشاورزی در برابر خطرات زیست محیطی است. این کار با ایجاد یک ساختار تونل مانند که به صورت سیرکولار و یا گاتیگ است انجام می شود. سازه گاتیک در مزرعه بکر معمولاً از لوله‌های گالوانیزه کوتینگ بالا ساخته می‌شود که روی آن‌ها پلاستیک پلی‌اتینی محکم شده است.

 

مزایای گلخانه های گاتیک چیست؟

5 مزیت داشتن گلخانه به سبک گاتیک در مزرعه بکر

  1. فرم گاتیک سازه و انحنای قوس باعث استفاده بهتر از تشعشعات خورشیدی می شود.
  2. دوام و استحکام. گلخانه های گوتیک به لطف طراحیشان، بسیار بادوام هستند و به دلیل زهکشی بهتر چگالش به داخل ناودان، خطر ریزش روی محصول را کاهش می دهد.
  3. مصرف بهینه انرژی را به همراه دارد.
  4. مونتاژ و سفارشی سازی آسان
  5. ساخت و ساز کارآمد طاق، در گلخانه گاتیک نیاز به خرپاهای سازه ای را بی نیاز می کند. این تکنیک به مصالح ساختمانی کمتری نیاز دارد که نه تنها به کاهش هزینه ها کمک می کند، بلکه ساخت و ساز را سریعتر و آسان تر می کند.

 

گلخانه تونلی

 

گلخانه گاتیک چه مزیتی نسبت به کوانست (Quonset) دارد؟

طراحی شکل گاتیک در مقایسه با سبک کوانسِت، استحکام ساختاری بسیار بهتری به گلخانه می دهد. علاوه بر این، هنگامی که با قوس های لوله بیضی همراه است، گلخانه سبک گوتیک در برابر بارهای سنگین برف و بادهای قوی تقریباً تخریب ناپذیر است!

 

هزینه ساخت گلخانه تونلی

هزینه ساخت گلخانه تونلی بسیار پایین است و البته درآمد پایین تری هم در برخی موارد نسبت به گلخانه های ارتفاع بلندتر دارند، که هزینه گلخانه های تونلی و حتی مابقی سبک ها و بخش ها را می‌توانید در صفحه سرمایه لازم ساخت گلخانه در سال 1402 مشاهده فرمایید.

 

خلاصه خصوصیات گلخانه تونلی گاتیک در مزرعه بکر

  1. گلخانه تونلی گاتیک در شرکت مزرعه بکر دارای ارتفاع 3 الی 4 متر و عرض 8 و 9 متر است.
  2. این گلخانه‌ها با شبکه بندی متفاوت، متناسب با اقلیم منطقه و عرض و ارتفاع انتخابی، طراحی می‌گردد.
  3. این گلخانه ها جهت کشت آلوئه‌ ورا، گل و گیاه زینتی و فضای باز، گیاهان دارویی و … مناسب است.
  4. تفاوت آن با گلخانه تونلی گاتیک نیم پایه در پایه های کناری آن است.
  5. برف نشین کمتری در سرتاج نسبت به گلخانه‌هایی با قوس نیم دایره نیز دارند.
  6. سقوط قطرات تقطیر شده کمتری در سرتاج نسبت به گلخانه‌هایی با قوس نیم دایره نیز دارند.

 

گلخانه تونلی

 

آیا گلخانه سبک گاتیک برای شما مناسب من است؟

اگر هنوز سؤالی دارید، لطفاً با مخصصین و مشاوران مزرعه بکر در تماس باشید و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه انواع سازه های گلخانه ای بازدید داشته باشید. ما خوشحال خواهیم شد که در انتخاب سازه متناسب با اقلیم و نقشه های زمین و محصول مورد نظرتان به شما کمک کنیم.

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

مطالب مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x