هزینه ساخت گلخانه

طراحی گلخانه های اسپانیایی

هزینه ساخت گلخانه در سال 1399

 

 

 

 

 

 

 

جهت مشاهده ریز سرمایه لازم ساخت گلخانه در سال 1401 کلیک فرمایید

 قبل از شرح هزینه ساخت گلخانه و راه اندازی یک کسب و کار مدرن و جدید و جذاب به بررسی و آشنایی با انواع گلخانه ها و تجهیزات آن می‌پردازیم.

در این مقاله از توضیحاتی که در اکثر سایت ها وجود دارد و صرفا جهت افزایش بازدید سایت ها تدوین و کپی شده اند، خبری نیست چرا که به نظر برای شروع یک کسب و کار موفق کارایی چندانی ندارند.
مجموعه مزرعه بکر در تلاش است با شفاف سازی و افزایش آگاهی مشتریان و علاقه مندان این صنعت گامی در جهت بهبود میزان تولید در واحد سطح و سود بیشتر گلخانه داران، بردارد. در مقاله زیر به طور خلاصه به شرح انواع گلخانه های صنعتی مدرن و سنتی استاندارد و تونلی ها می پردازیم تا با کمترین قیمت بتوانیم بهترین سازه مناسبمان را انتخاب کنیم، در واقع با کمترین هزینه ساخت گلخانه بیشترین سود ممکن را کسب کنیم.

 

برای مشاهده هزینه های ساخت گلخانه در سال 1401 روی سرمایه لازم ساخت گلخانه کلیک بفرمایید.

 

 قدم اول: انتخاب محصول مورد نظر و هدف گذاری

گام اول، گام سرنوشت سازیست.
با انتخاب و کشت محصولی که هنوز با بازارهای فروش و شرایط کشت و پرورش آن آشنا نیستیم و تحقیقی هم نکرده ایم، قدمی به سوی شکست برداشته ایم، قبل از شروع هر کسب و کاری میبایست تمامی عوامل مؤثر بر خرید و فروش و تولید آن محصول را بررسی و برای آنها برنامه ریزی کنیم (البته اکثر دوستان به امور واقفند و برای محدود نفراتی که بی گدار به آب می‌زنند، یادآوری کردیم)

 

 قدم دوم: طراحی و ساخت سازه گلخانه

طراحی سازه های گلخانه متناسب با نوع کشت و محصول مورد نظر و شرایط اقلیمی و توپوگرافی منطقه و همچنین سرمایه موجود و بسیاری از عوامل دیگر صورت می‌پذیرد.
این شرایط هر کدام زیر مجموعه ها و فاکتورهایی دارند که نیاز به بررسی دارد.
طراحی می‌تواند به صورت تجربی و یا به صورت مهندسی و نرم افزاری صورت گیرد که در نوع اول نیاز به تجربه بالا و در نوع دوم نیز هم نیاز به تجربه و هم تخصص در نقشه کشی و کار با نرم افزارهای طراحی دارد. شرکت مزرعه بکر با توجه به کلیه شرایط توضیح داده شده گلخانه هایی طراحی و تحویل تولیدکنندگان محصولات گلخانه ای می‌دهد که هم از لحاظ مقاومت و هم کیفیت با محصولات مشابه اسپانیایی برابری می‌کند. این طراحی در برخی سازه ها به صورت تجربی و در برخی به صورت مهندسی و نرم افزاری انجام می‌گیرد.

طبیعیست که حالت نرم افزاری در بسیاری از موارد قیمت تمام شده بیشتری به خود اختصاص می‌دهد ولی ضمانت هم می‌شود و کاملا مطمئن است (حتی در شرایط طوفانی)

از انواع گلخانه های صنعتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد، که با کلیک کردن روی هر کدام می‌توانید اطلاعات دقیق تری نسبت به هرکدام از آنها کسب نمایید:

سازه های سبک اسپانیایی گاتیک (با پوشش پلاستیکuv و پلی کربنات)
و سازه های طرح اسپانیایی سیرکولار (با پوشش پلاستیکuv و پلی کربنات)

گلخانه های شیشه ای

ایرانی (در چهار تیپ)

تونلی ( جهت کشتهایی با ارتفاع کم )

 

طراحی اسکلت و ساخت گلخانه تمام راه این بخش نیست.
جانمایی گلخانه در زمین مورد نظر با در نظر گرفتن حداکثر استفاده از نور خورشید، مقاومت در برابر بادهای شدید و هم چنین شیب بندی زمین و بررسی هزینه های آنها و …. تکمیل می‌گردد.

 

هزینه ساخت گلخانه ها

هزینه ساخت گلخانه های تونلی بین 60.000 تومان الی 150.000 تومان به ازای هر متر مربع می‌باشد.

گلخانه های ایرانی بین 90.000 تومان الی 300.000 تومان به ازای هر متر مربع می‌باشد.

گلخانه های اسپانیایی بین 100.000 تومان الی 800.000 هزار تومان به ازای هر متر مربع می‌باشد.

این هزینه ها مربوط به اسکلت گلخانه و برخی از تجهیزات و پوشش گلخانه است.

با اطلاع از قیمت و بررسی آن بخش طراحی و انتخاب سازه به پایان می‌رسد و با این فرض که گلخانه ای مناسب نوع کشت و محصول مورد نظر و اقلیم منطقه و غیره، انتخاب نموده ایم، میرویم سراغ گام بعدی، یعنی تجهیزات گلخانه.

 

 قدم سوم: انتخاب تجهیزات گلخانه خود

تمامی دوستان به احتمال قریب به یقین به اهمیت این بخش ها واقف اند.
ولی آشنایی با انواع تجهیزات و تاسیسات جهت ساخت گلخانه مدرن و هوشمند بسیار حائز اهمیت است. در زیر به آنها اشاره نموده ایم و انواع و توضیحات هر بخش را می‌توانید با کلیک بر روی آنها، مشاهده و مقایسه نمایید:

سیستم های برودتی و خنک کننده

سیستم های حرارتی

برق و اتوماسیون

آبیاری و تغذیه اتومات

تزریق CO2

پرده انرژی و توری سایبان

قطعات و تجهیزات جانبی اسکلت گلخانه

 

 

 قدم چهارم: انتخاب بستر کشت هایدروپونیک مناسب

بعد از انتخاب تجهیزات مناسب به بررسی بسترهای کشت هایدروپونیک می‌پردازیم. جهت خلاصه نویسی از توضیح آنها در این مقاله می‌پردازیم. ولی از طریق لینک های زیر می‌توانید بسترهای کشت مناسب گلخانه مد نظر خود را انتخاب نمایید.
البته در نظر داشته باشید شرکت مزرعه بکر در ساخت گلخانه از اولین مرحله تا برداشت محصول می‌تواند با ارائه مشاوره های خود شما را در انتخاب گزینه های مناسب یاری نماید.

انواع بسترهای کشت هایدروپونیک:

گروبک

باکس یونولیتی

کارتن پلاست

گلدان

پشم سنگ

 

 

قدم ها و اقدامات دیگری در ادامه مسیر وجو دارد که از بین آنها می‌توان به بازاریابی و استفاده از مشاور کشت و … نام برد و در آخر برای دوستانی که تمایل دارند در امور ساخت گلخانه و راه اندازی کسب و کار کشاورزی مدرنشان، شرکت مزرعه بکردر کنارشان باشد برخی از خصوصیات این شرکت رو برمی‌شماریم.

 

چرا شرکت مزرعه بکر را انتخاب کنیم؟

  • ضمانت و گارانتی قطعات و تجهزات
  • طراحی منحصر به فرد گلخانه برابر اقلیم منطقه
  • کیفیت بسیار بالا نسبت به متوسط کشور
  • طراحی مدرن و هوشمند
  • کارایی بالای گلخانه و میزان تولید بالا
  • قیمت مناسب و رقابتی با توجه به کیفیت
  • تضمین خدمات
  • خدمات پس از فروش مناسب
  • مشتری مداری
  • تولید تمامی قطعات سازه در این شرکت انجام می‌پذیرد
  • انجام کلیه مراحل طراحی و تولید و اجرا و کشت، مستقیم توسط کارشناسان مزرعه بکر صورت می‌پذیرد.
  • ارائه خدمات جانبی من جمله صادرات محصولات تولیدی، مشاور کشت و…
  • و …

مطالب مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x