لامپ رشد گلخانه

لامپ رشد گیاه مزرعه بکر

 نور مصنوعی گلخانه Growth Light

 با افزودن لامپ رشد گلخانه یا همان نور مصنوعی، طول دوره نوری افزایش و در نتیجه مقدار محصول نیز افزایش می‌یابد. لامپ رشد گیاه در محلی برای شبیه سازی شرایط پرورش گیاه استفاده می‌شود. بسیاری از افراد با به کار گیری این نوع لامپ ها در خانه شرایط رشد را بری گیاهان در دسترس خود فراهم می‌کنند. در این مطلب از شرکت گلخانه ساز مزرعه بکر به این سوال پاسخ خواهیم داد که لامپ رشد گیاه چیست و در چه مواردی به کار می‌رود.

 

 

 

 

 

 کاربرد لامپ رشد

 همانگونه که پیش تر گفته شد از این لامپ ها در شرایطی استفاده می‌شود که گیاه نسبت به شرایط داخلی به نور بیشتری نیاز داشته باشد و یا در فضای مورد نظر شما نور کافی وجود نداشته باشد. انوع مختلفی از این نوع لامپ ها در بازار عرضه می‌شود که شما با خرید و به کار گیری آن ها می‌توانید شرایط بهتری را جهت رشد گیاهان فراهم کنید. شما برای کشت سبزیجات نیازمند سیستم نوری هستن که شدت و پار نور مناسب را برای شما ایجاد کند.

 

لامپ رشد
لامپ رشد

 

 مراقبت از لامپ های رشد

 برای ایجاد چنین شرایطی نیازمند دو نور آبی و قرمز هستید. فراموش نکنید که به هنگام خرید این دستگاه ها باید موردی را تهیه کنید که طیف رنگی نور خورشید را به طور کامل داشته باشد. این چراغ ها باید در راستای چینش گیاهان قرار بگیرند. از طریق تنظیمات و دفترچه های راهنمای موجود برای این دستگاه شدت نور و میزان ان را به طور دستی تنظیم کنید.

گیاهان برای رشد صحیح نه تنها به نور، بلکه به تاریکی نیز نیاز دارند. از این جهت اگر از لامپ رشد گیاه استفاده می‌کنید باید هر روز 6 الی 8 ساعت این چراغ ها را خاموش و گیاه را در حالت استراحت قرار بدهید. لامپ هایی که نانومتر مخصوص رشد گیاه دارند، نوری شبیه نور خورشید را فراهم می‌کنند. این چراغ ها همچنین برای شروع رشد نهال های جوان و قوی شدن آن ها بسیار عالی هستند و نور مستقیم را برای گیاهان شما فراهم می‌کنند. لامپ های توان بالا برای افزایش شدت نور و قدرت و انرژی آن استفاده می‌شود. این لامپ ها بیشتر توسط تجار استفاده می‌شود و نسبت به بقیه لامپ ها گران تر هستند.

همچنین در صورت امکان گیاهان خود را زیر این نور و لامپ ها بچرخانید چراکه قدرت نور در مرکز این لامپ ها بیشتر است و بدین ترتیب گیاه شما به طور مساوی رشد می‌کند. فراموش نکنید که گرد و غبار روی لامپ ها را پاک کنید چرا که این غبار ها روی رسیدن نور به گیاه تأثیر دارد. همچنین لامپ هایی که تیره رنگ هستد یعنی دیگر به درستی کار نمی‌کنند و باید تعویض شوند. دقت کنید که از زمان کاشت بذر تا برگ دهی کامل گیاه آن ها را از زیر لامپ بیرون نکشید. چراغ های رشد نور، نور متناسب با گیاه را به طور یک نواخت پخش می‌کنند. پس در این صورت نباید گیاه را زیادی به لامپ ها نزدیک کنید. اگر در صورت نزدیک شدن دستتان به برگ های گیاه احساس گرما کردید به این معناست که گیاه فاصله کم و نامناسب با لامپ رشد دارد.

 

مطالب مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x