لاکینگ فنر گلخانه

لاکینگ و فنر گلخانه

لاکینگ فنر گلخانه

سیستم لاکینگ فنر شامل دو قطعه ی لاکینگ گالوانیزه و فنر روکش دار  هستند که توسط آنها پلاستیک گلخانه بر روی سازه نصب می‌گردد که در توضیحات و تصاویر زیر به بررسی هر دو می‌پردازیم. لاکینگ فنر گلخانه (قفل نایلون گلخانه) در مدل های مختلفی قابل عرضه می‌باشد که به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند، لاکینگ الومینیومی و لاکینگ گالوانیزه که هر دوی آن ها، پروفیل c شکلی هستند که از جنس ورق گالوانیزه در طول 5 یا 6 متر (و یا حتی ابعاد سفارشی که شرکت مزرعه بکر به طول دلخواه شما می‌تواند تولید کند) و ضخامت ۰٫7 الی 1 میلی متر و عرض های 30 الی 46 میلی متر تولید می شوند و به کمک پیچ های سرمته در سایزهای مختلف در بخش های مختلف سازه نصب می‌گردند.
به این پروفیل به دلیل ساختار کانالی شکلی و کاربردی که دارد، لاکینگ کانال و قفل نایلون گلخانه نیز گفته می‌شود. لاکینگ گلخانه با کمک فنر لاکینگ روکش دار (که 2 متری می‌باشد و در برخی موارد محدود بدون روکش هم هستند) پلاستیک گلخانه را روی سقف و یا دیواره های گلخانه به بهترین شکل ممکن نصب می‌کند.

برای ساخت هر گلخانه از قطعات و اتصالات مختلف و در تعداد گوناگون استفاده می‌شود. باید بدانید که بخشی ازکیفیت سازه گلخانه ای شما، از این موارد تأثیر می‌پذیرد و بدون وجود قطعات مستحکم و باکیفیت، دستیابی به سازه ای استوار دور از ذهن است.

فنر لاکینگ کانال گلخانه

فنر لاکینگ جسمی با خاصیت ارتجاعی یا کشسانی می‌باشد که بسته به مکان مورد استفاده، از جنس های مختلفی ساخته می‌شود. معمولا براي ساخت فنر از فولادهايي استفاده می‌شود که ترکیب مشخصی از سيليسيم، منگنز، کرُم، واناديم و موليبدن را دارا می‌باشند. یکی از این قطعات لاکینگ و فنر گلخانه است که در شرکت گلخانه ساز مزرعه بکر در بهترین کیفیت تولید می‌شود.

فنر علاوه بر استحکام کششی زیاد، باید خاصیت الاستیسیته خوبی داشته و در برابر سایش وارتعاش نیز مقاوم باشد. این مورد همانطور که از نامش پیداست نوعی فنر است که در  داخل لاکینگ کانال قرار می گیرد و روکش پلاستیکی ضد uv دارد. این محصول از بهترین مفتول گالوانیزه ساخته شده به همین دلیل در برابر رطوبت و خوردگی مقاوم می‌باشد. روکش این فنر معمولا به رنگ های  آبی، سیاه و قرمز تولید می‌شود. ضخامت خالص فنر پلاستیک گلخانه بدون روکش2 تا 3.2  میلی متر می‌باشد. این فنر، 35 تا 38 میلی متر عرض و 2 متر طول دارد.

فنر پلاستیک گلخانه

نکات فنی و مزیت سیستم لاکینگ و فنر گلخانه

• یکی از امن ترین و اقتصادی ترین راه ها برای نصب نایلون گلخانه
• در برابر زنگ زدگی و خوردگی و سایر شرایط محیطی مقاومت بالایی دارد
• در برابر وزش باد مقاوم است.
• باعث بهبود عملکرد گلخانه می شود.
• به دلیل نوع طراحی که دارد به به راحتی و سریع نصب می شود
• صرفه جویی در زمان
• طول عمر بالایی دارد و سالهای سال کار می کند چرا در تهیه آن از بهترین آهن گالوانیزه و فولاد استفاده شده است.
• داشتن قیمت مناسب با توجه به کارایی و نقش موثر آن
• از آسیب دیدگی و سوراخ شدن پلاستیک گلخانه و اتلاف انرژی گلخانه جلوگیری میکند
• مقاومت بیشتری به نایلون نصب شده می بخشد و طول عمرآن را افزایش میدهد در نتیجه موجب صرفه جویی در هزینه های نگه داری و تعمیرات گلخانه میگردد
• پلاستیک را بر روی سازه گلخانه فیکس می کند.
• تولید در اندازه های مختلف با بهترین کیفیت
• داشتن قابلیت انعطاف پذیری بر روی کمان گلخانه

کاربرد لاکینگ گالوانیزه در گلخانه

یکی از نکات مهم در ساخت گلخانه، نحوه نصب پوشش پلاستیک بر روی سازه گلخانه و فیکس کردن آن می‌باشد.
نصب پلاستیک گلخانه در سازه های مختلف با قطعات متفاوت و با روشهای متنوعی صورت می‌گیرد، به عنوان مثال در سازه‌ گلخانه های اسپانیایی، اتصال پلی‌اتیلن به ناودان توسط لاکینگ و فنر و یا پروفیل C به صورت می‌گیرد. در نصب پلاستیک گلخانه ها می‌بایست به این نکته دقت داشت که پوشش بعد از نصب، فاقد هر گونه چین و چروک باشد.
به وسیله ی لاکینگ کانال که پروفیل فیکس پلاستیک نیز نامیده می‌شود، می‌توان پلاستیک گلخانه را بدون آسیب دیدن به سازه فیکس نمود. به عبارتی از این محصول برای هر محلی از گلخانه که پلاستیک باید روی بدنه گلخانه قرار بگیرد و فیکس شود استفاده می‌شود. علاوه بر این در نصب سایه اندازه گلخانه و نصب شید گلخانه جهت استحکام بروی سازه گلخانه و همچنین نصب توری ضد حشره از کانال لاکینگ فنر استفاده می‌شود. این محصول، قابلیت نصب دو لایه پلاستیک و توری ضد حشره را به طور همزمان دارد و امکان اینکه دو تا سه ردیف فنر بر روی آن نصب شود را به راحتی مهیا می‌کند.

کاربرد فنر لاکینگ گلخانه

فنر لاکینگ، پلاستیک سازه گلخانه را داخل لاکینگ کانال فیکس می‌کند و موجب افزایش کارایی آن می‌گردد. در شرکت مزرعه بکر، انواع فنر لاکینگ با بالاترین کیفیت و با ضمانت تولید می‌شود. فنر در شرکت مزرعه بکر در طول 2متر با ضخامت ۲٫۲ میلیمتر تا 3.5 میلی متر تولید می‌گردد. فنر گلخانه از کلیدی ترین قطعات در نصب پوشش گلخانه محسوب می‌شود و انتخاب صحیح آن طول عمر سازه گلخانه را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

به همین دلیل هنگام خرید باید دقت داشته باشید که فنر با قطر مناسب را انتخاب نمایید. کیفیت فنر و روکش ان نیز بر دوام سازه پوشش سازه شما اثر گذار می‌باشد که در مزرعه بکر از شرکت های سازنده گلخانه، میزان درصد یووی روکش فنر، متفاوت می‌باشد که مقاومت بالا تری دارد. در این باره می‌توانید با کارشناسان شرکت مزرعه بکر مشورت نمایید.

مزایای فنر روکش دار 

  1. فنرهای گلخانه روکشی با قابلیت آنتی یوی دارند که همین باعث می شود آسیبی به پلاستیک نرسد.
  2. افزایش ماندگاری و طول عمر پلاستیک
  3. مقامت در برابر زنگ زدگی و سرما و گرما و نور آفتاب
  4. ایجاد مقاومت برای نگهدارندگی پلاستیک.
  5. جلوگیری از سایش فنر بر روی پلاستیک در زمان وزش باد شدید.
  6. این فنرها میتوانند در دفعات متعددی استفاده شوند
  7. از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند

باتوجه به ضخامت ورق های مختلف و عدم ثبات در بازار لطفا با شماره های شرکت مزرعه بکر، تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x