گروبگ

گروبگ مزرعه بکر

گروبگ

در این مطلب از شرکت گلخانه ساز مزرعه بکر به این موضوع خواهیم پرداخت که گروبگ یا کیسه کشت چیست و در کشاورزی و امور گلخانه ای چه نقشی را ایفا می‌کند. شرکت گلخانه ساز مزرعه بکر با در نظر گرفتن بهترین امکانات در بهترین سطح از کیفبت قادر است نیاز مشتریان خود را در امور گلخانه و ساخت آن مرتفع کند. در ادامه برای اطلاع یابی از چیستی گروبک با ما همراه باشید و برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

کاربرد گروبگ

یکی از محیط های کشت گیاهان که در کشت هیدروپونیک بکار برده می‌شوند گروبگ ها یا به عبارتی کیسه کشت ها هستند. از گروبگ ها معمولاً برای تولید محصولاتی همچون توت فرنگی، گوجه فرنگی، خیار و سایر محصولات سالادی استفاده می‌شود. گروبگ ها عموماً بر اساس مواد آلی مانند زغال سنگ، زغال چوب، کمپوست، تراشه چوب، کوکوپیت،کوکو چیپس و … پر می‌شوند. کیسه کشت (گروبگ) ارزان قیمت بوده و به راحتی قابل دسترس می‌باشد. گروبگ ها معمولاً دارای سایزهای متنوعی هستند که کشاورزان و گلخانه داران می‌توانند متناسب با نوع گیاه و طول دوره کشت، گروبگ مورد نظر خود را خریداری کنند.

 

مزایا استفاده از گروبگ یا کیسه کشت

  • به دلیل آنکه آب دهی و کود دهی بصورت قطره چکانی انجام می‌شود در مصرف آب و کود صرفه جویی زیادی خواهد شد.
  • در صورتی که بذر، نشاء و یا نهال دچار تلفات شود می‌توان مجدداً از این کیسه ها استفاده نمود.
  • با رشد علف های هرز راحت تر می‌توان مقابله کرد.
  • امکان کاشت مستقیم بذر و نشاء و نهال بصورت مستقیم امکان پذیر است.
  • زهکشی مناسبی دارد و کنترل بیماری ها و آفات راحت تر انجام می‌گیرد.
  • گروبگ ها معمولاً پرفراژ هستند و نیازی به مشخص کردن محل برش توسط کشاورزان و گلخانه داران ندارند.
  • شرکت مزرعه بکر از شرکت های سازنده گلخانه مدرن و گلخانه هیدروپونیک هست که کشت در گروبگ و کارتن پلاست و باکس یونولیت و … را طراحی و انجام می‌دهد.
  • در صورتی که گیاه شما به کمپوست تبدیل نشود می‌توانید از آن ها دوباره استفاده کنید.
  • به دلیل افزایش تراکم، زیر کشت مورد نظر شما نیز افزایش پیدا می‌کند.
  • در تمام فصول سال گلخانه دار و کشاورز توانایی کشت نهال در آن را دارند.
  • در هر مرحله از رشد گیاه می‌توانید آن را در کیسه های دیگر جا به جا کنید.

 

مشخصات گروبگ

جنس روکش گروبک ها از پلاستیک مقاوم و سفید رنگ است. رنگ داخلی این پوشش ها سیاه است. از گروبگ ها در انواع کشت هیدروپونیک، نیمه هیدروپونیک، تولید نشاء و همچنین کشت گلدانی استفاده می‌شود. این محصول نه تنها در گلخانه و زمین های کشاورزی بلکه در منازل نیز قابل استفاده است. از دیگر نکات مهم در ارتباط با استفاده از گروبک در فصول سرد سال این است که بستر خاک دارای دمای بیشتری نسبت به محیط می باشد که همین امر سبب رشد بهتر گیاهان در این بستر می شود. در سراسر دنیا گروبگ ها به دو شکل کیسه خالی و کیسه پر ارائه می‌شوند. کیسه های پر با مواد ویژه ای نظیر کوکوپیت، کوکوچیپس و … توسط شرکت ها پر می‌شوند و نوع خالی آن را کشاورز و گلخانه دار می‌تواند با مواد مورد نظر خود پر کند. این محصول دارای خاصیت آنتی یو وی است که در نتیجه، گروبک عمر و مقاومت بیشتری در برابر نور و رطوبت از خود نشان خواهد داد.

 

خرید گروبک

محتویات گروبک ها تا یک سال پاسخگوی نیاز شما هستند اما با این حال باید در هنگام خرید به نوع گیاه خود توجه داشته باشید. شایان ذکر است امروزه با ایجاد پرفراژ بر روی کیسه های کشت، دیگر نیاز به تعیین طول خاصی از جانب کشاورز نمی باشد و استفاده از گروبک آسان تر شده است. توجه به اصالت گروبک و مواد درجه یک و مرغوب آن از موارد مهم است. گروبک ها به صورت سوراخ دار و بدون سوراخ توسط تولید کنندگان ارائه می شوند اما در صورت سوراخ دار بودن به این نکته توجه فرمایید که میزان سوراخ های ایجاد شده یا پر فراژ ها بر روی گروبک با توجه به نوع محصول ایجاد می شود. به عنوان مثال برای توت فرنگی دارای 14 پرفراژ است.

 

 

دیگر کلمات کلیدی: گروبگ گلخانه – فروش گروبگ گلخانه – خرید گروبگ گلخانه -قیمت فروش گروبگ گلخانه – تولید کننده گروبگ گلخانه – کیسه کشت گلخانه – قیمت کیسه کشت – کیسه کشت چیست – کاربرد کیسه کشت گلخانه – مزایای کیسه کشت – کیسه کشت

مطالب مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x