سیستم مه‌ پاش

سیستم مه‌ پاش

سیستم مه‌ پاش ، فوگر ، مه‌ساز

سیستم مه‌ پاش (fogging system) یک مکانیزم موثر و کارا جهت خنک کردن و تامین رطوبت گلخانه می‌باشد که با توجه به نوع محصول و ردیف کشتها و سایر تجهیزات با فشار و جهات مختلف طراحی میگردد.

ما به عنوان انسان، در محیط زندگی تلاش می کنیم که در آن احساس راحتی کنیم و در مواقعی که ناراحت هستیم، تمایل به مبارزه داریم. در مورد گیاهان هم همینطور است. بسیار مهم است که محیطی را ایجاد کنید که برای هر گیاهی که می‌خواهید پرورش دهید ایده‌آل باشد.

سیستم مه پاش گلخانه

هنگامی که سطح رطوبت پایین است، فتوسنتز (فرآیندی که توسط گیاهان برای مهار انرژی از نور خورشید به انرژی شیمیایی استفاده می شود) کند می شود یا حتی به طور کامل متوقف می شود. با جلو گیری از محیط های استرس زا گیاهان می توانند رطوبت، اکسیژن و دی اکسید کربن را مبادله کنند.

این سیستم مه پاش گلخانه، با پاشیدن قطرات بسیار ریز آب در حدود اندازه تقریبی بین ۳ تا ۲۰ میکرون (حدود یک بیستم تا یک سوم قطر موی انسان) با استفاده از نازل‌های متفاوت مه‌پاش، آنها را به صورت یکنواخت در کل محیط و بالای محصول پخش می‌نماید. این ذرات به دلیل ریزی و سبکی، با جذب سریع گرمای موجود درفضا تبخیر و فضا را خنک و رطوبت را افزایش می‌دهد.

سیستم های مه‌پاش شرکت مزرعه بکر، در صورت نصب صحیح سیستم، به هیچ عنوان کف گلخانه و حتی روی محصول را خیس نخواهد کرد، که موثرترین راه کنترل دما و رطوبت در این سیستم، همین موضوع میباشد که آب قبل از رسیدن به گیاه، تبخیر شود.

سیستم مه پاش مزرعه بکر
سیستم مه پاش مزرعه بکر

برخی از مزیتهای وآثار سیستم مه‌ پاش

کنترل راحتتر دما در محیط گلخانه
یکنواختی رشد محصول در کل سطح گلخانه
رشد سریعتر بوتها و محصول
گلهای بزرگتر و رنگ های روشنتر در تولید گل های شاخه بریده
افزایش کمیت و کیفیت محصول و آسایش بیشتر را در پی دارد.

یکی از مزایای مه پاش این است که رشد باکتری به حداقل می رسد.

یک سیستم مه‌پاش مسئول بهینه‌سازی و تنظیم دقیق‌تر رطوبت و دماست، که باعث می‌شود رطوبت بیشتری توسط برگ‌های محصولات و گیاهان جذب شود. سیستم های مه پاش یکی از موثرترین روش ها برای خنک سازی یکنواخت گلخانه است. کاهش دما تا 5 درجه سانتیگراد در گلخانه های بدون سایه و 7 درجه سانتیگراد در گلخانه های سایه دار اتفاق می افتد.

سیستم مه پاش همچنین می تواند سطح رطوبت داخل گلخانه را از 50٪ تا 90٪ برساند. بنابراین، دیگر رطوبت اضافی در گلخانه شما وجود ندارد. مه‌پاشی پرفشار می‌تواند تقریباً بلافاصله رطوبت ایجاد کند و رشد باکتری‌ها یا آسیب به محصولات و گل‌ها را به حداقل برساند.

 

مطالب مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x